
HET AANBOD
OP DE MET
EERSTE GRAAD
>>>
LEUVEN
Eerste middelbaar
-
1A // met of zonder Latijn
-
1B
Tweede middelbaar
-
2A // basisoptie moderne talen-wetenschappen
-
2A // basisoptie Latijn
-
2B // opstroomoptie
KATELIJNE
Eerste middelbaar
-
1A // met of zonder optie Latijn
Tweede middelbaar
-
2A // basisoptie Economie en organisatie
-
2A // basisoptie Klassieke talen
-
2A // basisoptie Maatschappij en welzijn
-
2A // basisoptie Moderne talen en wetenschappen
TIELT-WINGE
Eerste middelbaar
-
1A // met of zonder Latijn
-
1B
Tweede middelbaar
-
2A // basisoptie Economie en organisatie
-
2A // basisoptie Klassieke talen
-
2A // basisoptie Maatschappij en welzijn
-
2A // basisoptie Moderne talen en wetenschappen
-
2B // opstroomoptie

Vakken en leerinhouden
TREDEVAKKEN
WISKUNDE, WETENSCHAPPEN, MODERNE TALEN
Bij de zogenaamde 'tredevakken' is een wekelijkse opbouw belangrijk. Er wordt een vooropgesteld traject gevolgd door elke leerling.
Er zijn verplichte instructiemomenten, vraag- en oefenmomenten en testen. Daarnaast ga je ook zelfstandig aan de slag met taken, opdrachten en oefeningen.
Je plant elke week, samen met je coach, de tijd in die je nodig hebt om de leerstof te verwerken. Elke leerling krijgt daarbij de ondersteuning of de uitdaging die hij nodig heeft.
In de tweede en derde graad kan je ervoor kiezen om je pakket uit te breiden en extra uitdaging toe te voegen aan je tredevakken. Je volgt dan een groter pakket voor wiskunde, wetenschappen, Frans en/of Engels.
ANDERE VAKKEN
STEM, NEDERLANDS, HISTORISCH EN RUIMTELIJK BEWUSTZIJN (geschiedenis en aardrijkskunde), ECONOMIE, CULTUUR, BURGERSCHAP, ...
Voor de vakken die geen tredevakken zijn, worden er diverse mogelijkheden aangeboden.
Je maakt, samen met je coach, een gemotiveerde keuze uit het aanbod:
-
je neemt deel aan een begeleid traject met lessen en werksessies
-
je maakt een eigen challenge (werkstuk) rond één van de te behalen doelen
-
je volgt de presentaties van je medeleerlingen
-
je neemt deel aan de aangeboden projectweken (bijv. rond aardrijkskunde, geschiedenis of cultuur)
Met andere woorden: je hebt zelf veel inspraak in hoe je de doelen wil bereiken.

CHALLENGES
Een challenge kan je vergelijken met een (uitgebreid) werkstuk of project.
In een challenge vertrek je van wat jou aanspreekt, van een thema waar je veel vragen bij hebt, van een interesse die je wil uitdiepen of van een probleem dat je wil aanpakken.
Soms werk je alleen aan een challenge, heel vaak samen met medeleerlingen. Je presenteert jouw challenge aan je medeleerlingen en je coach. Zij geven na afloop feedback onder de vorm van medals en missions.


