MET goesting

PERSOONLIJKE PLANNING

Je start elke week met het opmaken van je eigen weekplanning: van welke challenges je doet over welke presentaties je bijwoont tot hoeveel tijd je aan tredevakken werkt en wanneer je pauzes neemt. Je coach begeleidt je hierbij tot je dit helemaal zelf kan. Bekijk in dit filmpje hoe dat juist in z'n werk gaat.

AUTONOMIE

Op De MET krijg je de vrijheid en verantwoordelijkheid om 

  • zelf je agenda te plannen

  • je eigen challenges te kiezen

  • te bepalen hoeveel en wanneer je uitleg krijgt over de tredevakken

Zo groei je in zelfredzaamheid en krijg je vanzelf meer goesting om te leren. Je krijgt hierbij de nodige begeleiding van jouw coach.

_DSC0643-bewerkt_edited.jpg

GEPERSONALISEERDE LEERWEGEN

Een doel bereiken kan op verschillende manieren. We zoeken samen naar waar jij nood aan hebt en naar de weg die jou het beste past. Af en toe gaan we ook eens buiten je comfortzone, zodat je nieuwe wegen ontdekt. Daardoor is elke leerweg bij ons uniek, afgestemd op jouw noden.

werktijd-9860.jpg

De MET & CORONA

Corona vormt voor iedereen een uitdaging. Op De MET zetten we, zoals overal, extra in op de nodige hygiënemaatregelen, maar ook op het welbevinden van onze leerlingen en teamleden. 

Wanneer we in de eerste golf aan afstandsonderwijs deden, lieten we de structuur van de dag, de contactmomenten met de groep en met de coach zo veel mogelijk doorlopen, maar dan online. Zo konden we iedereen blijven betrekken, ook vanop afstand.

IMG_20200320_101209.jpg

CHALLENGES

In een challenge vertrek je van wat jou aanspreekt, van een thema waar je veel vragen bij hebt, van een interesse die je wil uitdiepen of van een probleem dat je wil aanpakken. Vertrekken vanuit wat jou boeit, geeft goesting om te leren. 

Soms werk je alleen aan een challenge, heel vaak samen met medeleerlingen. Je wordt actief bijgestaan door jouw coach of door een expert.

_DSC0535.jpg

EVALUATIE & FEEDBACK

We evalueren door continue feedback en opvolging:

  • tijdens het wekelijks gesprek met jouw coach

  • bij de evaluatie na de presentatie van een challenge

  • door tussentijdse testen en test-je-zelfs

  • tijdens de drie driehoeksgesprekken per schooljaar

  • in de reflectiebundel die je twee keer per jaar krijgt

 

In de digitale voortgangsmonitor wordt genoteerd welke eindtermen al bereikt zijn en welke nog op de planning staan. Zo volgen we samen het leerproces op.

_DSC0801.jpg