top of page

LEERCOACH IN DE MET KATELIJNE

(tot einde schooljaar 2022-2023)

Functieomschrijving

Je volledige opdracht bestaat uit verschillende delen. Een deel van je opdracht presteer je tijdens de schooluren* en een deel buiten de schooluren. 
(* een voltijdse leercoach is voltijds aanwezig tijdens de schooluren. Voor een deeltijdse leercoach wordt de aanwezigheid tijdens de schooluren proportioneel verrekend.)
COACHING VAN DE GROEP: 
  • Je bent leercoach van een heterogene coachgroep leerlingen van het eerste, tweede en derde middelbaar. In deze coachgroep zitten leerlingen van verschillende leerjaren en studierichtingen samen. 

  • Je begeleidt deze groep in het samenleven en samenwerken. 

  • Je werkt samen met de leerlingen aan de dynamiek en het welbevinden in de groep.

  • Je zit dagelijks samen met je coachgroep tijdens de dagstart en de dagafsluit.

 

INDIVIDUELE COACHING EN EVALUATIE: 
  • Je coacht de leerlingen van jouw coachgroep in hun leerproces en in hun ontwikkeling.

  • Je hebt wekelijks een coachgesprek met elke leerling uit jouw coachgroep.

  • Je begeleidt de leerlingen bij hun challenges en andere leervragen.

  • Je gebruikt samen met de leerling actief de Voortgangsmonitor en de Challengemonitor om zo zicht te houden op het leerproces.

 

PLANNING EN VOORBEREIDING:
  • Je bereidt coachgesprekken, driehoeksgesprekken, instructiemomenten, overlegmomenten, e.a. voor.

  • Je werkt de Voortgangsmonitor en Challengemonitor bij. 

  • Je verwerkt mails en andere administratie.

 
OVERLEG, SAMENWERKING EN PROFESSIONALISERING: 

De MET is een LERENDE ORGANISATIE. Als organisatie en als team zitten we volop in een leer- en groeiproces: wat houdt de transitie in die we in de praktijk proberen te brengen in het onderwijs, wat is daar allemaal voor nodig, hoe organiseren we ons als organisatie, als team, hoe dragen we ons verhaal uit, … Er zijn veel leervragen en onderzoeksvragen die op ons pad komen. We gaan hier als team en als organisatie (bestuur, ouders, leerlingen) mee aan de slag. We maken bewust tijd en ruimte voor dit leer- en groeiproces.

 

  • Je start elke werkdag met een overlegmoment met je collega’s. Hierin bespreken jullie o.a. de planning van de dag en week.

  • Je neemt wekelijks deel aan meerdere overlegmomenten tijdens en vlak na de schooluren. Dit kan o.a. gaan over de ontwikkeling van je leergebied, het delen van materialen of over verschillende aspecten van de uitbouw van De MET. 

  • Je neemt doorheen het schooljaar deel aan de verschillende MET z’n allen-overlegmomenten met het hele team tijdens en na de schooluren.

  • Je neemt deel aan activiteiten met leerlingen en ouders buiten de schooluren zoals o.a. infomomenten voor nieuwe leerlingen, feestelijkheden van de ouderraad, e.a.

  •  Je neemt deel aan pedagogische studiedagen en opleidingen om je expertise te vergroten.

AANBOD

De MET brengt TRANSITIE IN ONDERWIJS en breekt met de traditionele structuur, vormgeving en invulling van een middelbare school. Hoe we dit doen kan je lezen op deze website
  • We bieden een contract ‘Tijdelijke aanstelling van bepaalde duur’ (TABD) tot 30/06/2023, in het ambt leraar SO, met kans op verlenging en TADD.

  • We bieden een schoolopdracht van 20/22.

  • We bieden intensieve aanvangsbegeleiding d.m.v. individuele coaching en starterscoaching.

  • Je wordt opgenomen in een dynamisch team waarin feedback en open communicatie centraal staan. 

  • De MET is een plaats waar jouw leerproces en groeiscenario tijd krijgt om zich te ontplooien. Experimenteren, successen vieren en reflecteren wordt sterk aangemoedigd binnen de werking.

  • Het nodige materiaal wordt ter beschikking gesteld waaronder het gebruik van een eigen Chromebook.

Timing & procedure

We ontvangen graag zo spoedig mogelijk jouw sollicitatie (motivatiebrief en CV) via het contactformulier hiernaast.

Heb je nog vragen, bel of mail ons.
veerle.frederickx@demetkatelijne.eu

0456/303051
arrow&v
Bestand uploaden

Dankjewel!

Solliciteren

bottom of page