top of page

MET goesting

werktijd-9860.jpg

GOESTING OM TE LEREN

Op De MET krijg je de vrijheid én verantwoordelijkheid (het één gaat niet zonder het ander) om mee je eigen agenda ​en je leertraject te bepalen. Wij leren je hoe je verantwoordelijkheid kunt nemen, hoe je zelf beslissingen kunt nemen om echt in je groeikracht te staan. Fouten maken hoort daar bij. Want uit fouten leer je ontzettend veel. Zo groei je in zelfredzaamheid en krijg je vanzelf meer goesting om te leren.

JE EIGEN AGENDA

Geen vast lessenrooster in De MET, maar wel je eigen agenda. Je leercoach helpt je om je agenda te plannen tot je dit helemaal zelf kan. In je agenda kies je aan welke lesmomenten je zal deelnemen, wanneer je zelfstandig zal werken aan je taken en wanneer je pauze neemt.

DSC00414_edited.png

JE EIGEN TRAJECT

In De MET kan je, samen met je leercoach, per vak kiezen voor een sterk begeleid tot meer zelfstandig traject. Naast gewone lesmomenten, bieden we daarom ook begeleide oefen- en vragenmomenten (bijv. voor wiskunde, wetenschappen en talen), projectweken (bijv. voor STEM) en groepsprojecten (bijv. voor geschiedenis) aan. Daarnaast maak je ook geregeld een eigen "challenge", dit is een soort spreekbeurt of project over een onderwerp dat jou interesseert of dat verband houdt met de leerstof. Je kan vanaf de tweede graad ook kiezen voor meer uitdaging in wiskunde, wetenschappen en talen.

DIVERSITEIT

Op de MET zitten leerlingen met een zeer uiteenlopende achtergrond (op sociaal-economisch, cultureel, religieus en psychologisch vlak) en met diverse noden (op vlak van leren en samenleven). We leren respect te hebben voor elkaars eigenheid en voor het feit dat ieders noden een eigen aanpak vragen binnen onze leeromgeving. Daarom zijn onze groepen bewust geen jaarklassen en niet opgesplitst per studierichting. Zo zetten we diversiteit in als sterkte en hoort iedereen erbij!

bottom of page